Cappella Mariana | Vojtěch Semerád ‎– Praga Rosa Bohemiae

CD

329,00 Kč

Cappella Mariana | Vojtěch Semerád – Praga Rosa Bohemiae

Label: Supraphon – SU 4273-2

Format: CD, Album, Stereo

Country: Czech Republic

Released: 2019

Style: Renaissance, Choral, Medieval


1 Presulem ephebeatum

Composed By – Petrus Wilhelmi De Grudenz

3:21

Missa Presulem ephebeatum

Composed By – Heinrich Isaac

(4:30)

2 Kyrie 1:09

3 Gloria 3:21

4 Recordare, Virgo Mater

Composed By – Johannes Tourout

4:02

Missa Presulem ephebeatum

Composed By – Heinrich Isaac

5 Credo 5:16

6 Largire nunc mitissime

Composed By – Jacob Obrecht

1:24

Missa Presulem ephebeatum

Composed By – Heinrich Isaac

(7:40)

7 Sanctus 4:52

8 Agnus Dei 2:47

9 Stabat Mater (Si placet pars)

Composed By – Josquin Desprez

7:22

10 In te, Domine, speravi

Composed By – Lupus (Wulfaert) Hellinck

6:19

11 Defunctum charites Vaetem

Composed By – Jacobus Regnart

4:51

12 Praecinite Domino

Composed By – Pierre de Bonhomme

2:47

13 Qui confidunt

Composed By – Kryštof Harant

3:11

14 Te Deum

Composed By – Joannes Sixtus Pragensis

10:52


Alto Vocals – Daniela Čermáková

Baritone Vocals – Martin Schicketanz

Bass Vocals – Jaromír Nosek

Soprano Vocals – Barbora Kabátková, Hana Blažíková

Tenor Vocals – Ondřej Holub, Tomáš Lajtkep, Tore Denys

Tenor Vocals, Creative Director – Vojtěch Semerád

Informace o albu

Petrus Wilhelmi de Grudencz (1392 - po 1452) - Presulem ephebeatum. Heinrich Isaac (1450-1517) - Missa Presulem ephebeatum*. Jacob Obrecht (1457/8-1505) - Largire nunc mitissime*. Johannes Tourout (ca. 1450-1480) - Recordare virgo*. Josquin Desprez (1450/55-1521) - Stabat Mater (Si placet pars)*. Lupus Hellinck (1493/94-1541) - In te Domine speravi*. Pierre de Bonhomme (ca. 1555-1617) - Praecinite Domino*. Jacobus Regnart (1540/45-1599) - Defunctum charites Vaetem*. Kryštof Harant (1564-1621) - Qui confidunt. Jan Sixt z Lerchenfelsu (ca. 1550-1629) - Te Deum*

*světová premiéra

Cappella Mariana: Hana Blažíková, Barbora Kabátková - soprán, Daniela Čermáková - alt, Vojtěch Semerád, Tomáš Lajtkep, Ondřej Holub, Tore Denys - tenor, Martin Schicketanz - baryton, Jaromír Nosek - bas. Umělecký vedoucí Vojtěch Semerád

Od časů Karla IV. to bylo patrně právě za vlády uměnímilovného císaře a krále Rudolfa II., kdy Praha zažívala roky největší slávy, kdy se stala rušnou křižovatkou Evropy a neodolatelným magnetem pro umělce z celé Evropy. Jako v tavícím kotlíku mísily se zde nejrůznější hudební tradice; franko-vlámská polyfonie reprezentovaná nejvýznamnějšími skladateli tehdejšího světa, vedle toho živá tradice literátských bratrstev s archaickým polyfonním repertoárem předchozích generací. Centrálním bodem nahrávky je nedávno objevený Pražský rukopis vícehlasých mší a v něm zcela unikátně zachovaná Missa Presulem ephebeatum jednoho ze slavných představitelů franko-vlámské polyfonie Heinricha Isaaca. Právě kompozice Presulem ephebeatum skladatele Petra Wilhelmi de Grudencz, ze které Isaac čerpal tematický materiál, dokládá souvislost jeho mše s Čechami a Prahou. Nahrávka představuje řadu dalších pozoruhodností, mj. slavné Josquinovo Stabat Mater s dokomponovaným šestým hlasem, dochované v této podobě unikátně právě v Čechách. Pod značkou Cappella Mariana se setkávají pěvecké hvězdy v oblasti staré hudby (Hana Blažíková, Barbora Kabátková ad.), soubor je vyhledávaným interpretem renesanční polyfonie na nejvýznamnějších evropských pódiích a festivalech.

Vokální polyfonie renesanční Prahy v dokonalém souznění hlasů Cappella Mariana