Cappella Mariana | Vojtěch Semerád – Praga Rosa Bohemiae
Label: Supraphon – SU 4273-2
Format: CD, Album, Stereo
Country: Czech Republic
Released: 2019
Style: Renaissance, Choral, Medieval
1 Presulem ephebeatum
Composed By – Petrus Wilhelmi De Grudenz
3:21
Missa Presulem ephebeatum
Composed By – Heinrich Isaac
(4:30)
2 Kyrie 1:09
3 Gloria 3:21
4 Recordare, Virgo Mater
Composed By – Johannes Tourout
4:02
Missa Presulem ephebeatum
Composed By – Heinrich Isaac
5 Credo 5:16
6 Largire nunc mitissime
Composed By – Jacob Obrecht
1:24
Missa Presulem ephebeatum
Composed By – Heinrich Isaac
(7:40)
7 Sanctus 4:52
8 Agnus Dei 2:47
9 Stabat Mater (Si placet pars)
Composed By – Josquin Desprez
7:22
10 In te, Domine, speravi
Composed By – Lupus (Wulfaert) Hellinck
6:19
11 Defunctum charites Vaetem
Composed By – Jacobus Regnart
4:51
12 Praecinite Domino
Composed By – Pierre de Bonhomme
2:47
13 Qui confidunt
Composed By – Kryštof Harant
3:11
14 Te Deum
Composed By – Joannes Sixtus Pragensis
10:52
Alto Vocals – Daniela Čermáková
Baritone Vocals – Martin Schicketanz
Bass Vocals – Jaromír Nosek
Soprano Vocals – Barbora Kabátková, Hana Blažíková
Tenor Vocals – Ondřej Holub, Tomáš Lajtkep, Tore Denys
Tenor Vocals, Creative Director – Vojtěch Semerád
Informace o albu
Petrus Wilhelmi de Grudencz (1392 - po 1452) - Presulem ephebeatum. Heinrich Isaac (1450-1517) - Missa Presulem ephebeatum*. Jacob Obrecht (1457/8-1505) - Largire nunc mitissime*. Johannes Tourout (ca. 1450-1480) - Recordare virgo*. Josquin Desprez (1450/55-1521) - Stabat Mater (Si placet pars)*. Lupus Hellinck (1493/94-1541) - In te Domine speravi*. Pierre de Bonhomme (ca. 1555-1617) - Praecinite Domino*. Jacobus Regnart (1540/45-1599) - Defunctum charites Vaetem*. Kryštof Harant (1564-1621) - Qui confidunt. Jan Sixt z Lerchenfelsu (ca. 1550-1629) - Te Deum*
*světová premiéra
Cappella Mariana: Hana Blažíková, Barbora Kabátková - soprán, Daniela Čermáková - alt, Vojtěch Semerád, Tomáš Lajtkep, Ondřej Holub, Tore Denys - tenor, Martin Schicketanz - baryton, Jaromír Nosek - bas. Umělecký vedoucí Vojtěch Semerád
Od časů Karla IV. to bylo patrně právě za vlády uměnímilovného císaře a krále Rudolfa II., kdy Praha zažívala roky největší slávy, kdy se stala rušnou křižovatkou Evropy a neodolatelným magnetem pro umělce z celé Evropy. Jako v tavícím kotlíku mísily se zde nejrůznější hudební tradice; franko-vlámská polyfonie reprezentovaná nejvýznamnějšími skladateli tehdejšího světa, vedle toho živá tradice literátských bratrstev s archaickým polyfonním repertoárem předchozích generací. Centrálním bodem nahrávky je nedávno objevený Pražský rukopis vícehlasých mší a v něm zcela unikátně zachovaná Missa Presulem ephebeatum jednoho ze slavných představitelů franko-vlámské polyfonie Heinricha Isaaca. Právě kompozice Presulem ephebeatum skladatele Petra Wilhelmi de Grudencz, ze které Isaac čerpal tematický materiál, dokládá souvislost jeho mše s Čechami a Prahou. Nahrávka představuje řadu dalších pozoruhodností, mj. slavné Josquinovo Stabat Mater s dokomponovaným šestým hlasem, dochované v této podobě unikátně právě v Čechách. Pod značkou Cappella Mariana se setkávají pěvecké hvězdy v oblasti staré hudby (Hana Blažíková, Barbora Kabátková ad.), soubor je vyhledávaným interpretem renesanční polyfonie na nejvýznamnějších evropských pódiích a festivalech.
Vokální polyfonie renesanční Prahy v dokonalém souznění hlasů Cappella Mariana