B4 ‎– Die Mitternachtmaus. The Plastic People Of The Universe Tribute

CD

249,00 Kč

B4 – Die Mitternachtmaus. The Plastic People Of The Universe Tribute

Label: Polí5 – EPP 090-2

Format: CD, Album

Country: Czech Republic

Released: 2015

Style: Krautrock, Acid Rock, Experimental, Electro, Leftfield, Lo-Fi


1 Die Mitternachtsmaus 4:31

2 Junge Mädels 5:26

3 Elegie 4:14

4 Francovka 4:23

5 Niemand 4:04

6 Zwanzig 5:44

7 Ja Ja, So Schön Schläfst Du Hier 6:52

8 Magische Nacht 7:38

9 Spofa Blues 3:36

Bonus:

10 Metro Goldwyn Mayer 1:51


Nahráli B4 ve složení:

David Freudl: Siel Mono, Crumar Multiman S, Arturia MiniBrute, Korg NS 20, Sonivox Mellotron

Michal Zbořil: Vermona PerFourmer Mk II, Schweiman S1 Mk II, Korg NS 20, Korg NS 10, Farfisa Soundmaker, DSI Evolver

Tomáš Procházka: Arturia MiniBrute, Didaktik Gama, HardMod Duo Modular synth, Ploytec PL2, vocal

Leoš Kropáček: Dynacord Percuter, Coron DS 7

Hudba: Milan Hlavsa

Texty: Egon Bondy, Christian Morgenstern, překlad Josef Hiršal

Texty Egona Bondyho přeložil René Levínský


Album DIE MITTERNACHTSMAUS je pátým albem skupiny u vydavatelství Polí5.

Dvojalbum Didaktik Nation Legendary Rock získalo v roce 2011 cenu Vinyla za nejlepší album roku.


"Pokud dnes někdo navazuje na starý československý underground, a to hlavně duchem "nepřijetí podmínek" a pozorné nezávislosti, pak jsou to spojené nádoby Handa Gote a B4."

Pavel Klusák, Lidové noviny 16.11.2011


Skupina B4 nahrála krautrockové úpravy nejslavnějších skladeb skupiny Plastic People of the Universe jen za použití analogových syntezátorů a historické elektroniky. Jedná se o úpravu svým způsobem radikální, jde vlastně o přeložení hudby PPU do jiné řeči, a to obrazně i doslovně, neboť text Christiana Morgensterna je tu použit v originále a texty Egona Bondyho přeložil do němčiny fyzik a dramatik René Levínský.

Basové linky Mejly Hlavsy se hudebníkům skupiny B4 připletly pod prsty během improvizovaného doprovodu bytové projekce filmu Pan Roman divadla HANDA GOTE research & development. Zdálo se, že od českého undergroundu ovlivněného poslechem Velvet Underground není ke krautrocku, vycházejícího kdysi i z poslechu Karlheinze Stockhausena tak daleko a že Hlavsovým linkám analogová elektronika perfektně sluší. Patrně podobným pocitem bylo inspirováno i album Mejly Hlavsy a Jana Vozáryho z roku 1997.

Projekt zůstal dlouho ve stádiu příprav, po několika letech se nakonec B4 přece jen sešli ve studiu, aby se pokusili skloubit undergroundové skladby a psychedelický elektronický zvuk. Rozhodli se především vyloučit z nahrávání kytary a živé bicí, místo nich se rytmy nahrávaly na německé elektronické bicí Dynacord Percuter z roku 1984.